מגבירים קצב במשרד האוצר

מחיר למשתכן -  "ההגרלה הגדולה": 15,000 יח"ד יוגרלו בו זמנית.

משרד האוצר מכריז על ההגרלה הגדולה שנעשתה עד כה, מספר שיא של עשרות אלפי יח"ד ייפתח להגרלה ב-24 יישובים שונים ברחבי הארץ ויאפשר לאלפי זוגות צעירים ומשפחות לרכוש דירה ראשונה במחיר מופחת בעשרות אחוזים ממחיר השוק.

 

כל אחד מהזכאים לדירה יוכל להירשם להגרלות ב-3 ערים שונות במקביל וכך לשפר את סיכויי הזכייה במיוחד ביישוב שבו הוא בן מקום. הגרלה נוספת דומה תפתח באוקטובר 2017.

 

שר האוצר, משה כחלון, הציג היום במסיבת עיתונאים את "ההגרלה הגדולה" של מחיר למשתכן, במסגרתה ייפתחו להגרלה 15,000 יח"ד בו זמנית.

 

אלפי הזוגות הצעירים והמשפחות המאושרות שיזכו בהגרלה הגדולה, יקבלו זכות לרכוש לדירה בישראל במחיר מופחת במאות אלפי שקלים ממחיר השוק.

 

 מתוך מצגת משרד האוצר. 

 

שר האוצר, משה כחלון: "כל עוד זה תלוי בי איש לא יגזול עוד את הזכות של זוג צעיר לדירה ראשונה. החגיגה הזו שיזמים רואים את הזוגות הצעירים במצוקתם תסתיים, הניצול הזה נפסק. המסר חזק וברור – אנחנו לא מתכוונים לוותר. מחיר למשתכן היא עובדה מוגמרת. היום אנחנו מרחיבים אותה ב- 15,000 יח"ד ונמשיך להרחיב אותה אפילו עוד יותר בעתיד הקרוב".

 

יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי: "ענף הנדל"ן הוא ענף שדורש סבלנות רבה. המטרה העיקרית של הגרלה גדולה זו היא להעניק ודאות לנרשמי מחיר למשתכן. ההגרלה הגדולה תוציא 15,000 זוגות צעירים ממעגל הביקושים וכך תצמצם בצורה משמעותית את מספרם של חסרי דירה בבעלותם בישראל".

 

עד כה שווקו במסגרת מחיר למשתכן לקבלנים למעלה מ-40 אלף דירות ולמעלה מ-10,000 זכאים כבר זכו בדירה. עוד מבטיחים באוצר שעד סוף 2017 ישווקו 10,000 יח"ד בהגרלה נוספת שתערך בחודש אוקטובר. 

 

 מתוך מצגת משרד האוצר. 

 

ההגרלה הגדולה תעניק לעוד אלפי זוגות צעירים את ההבטחה השלטונית לדירה משלהם ויותר מתכפיל את קצב שיווקי הדירות.

 

החל מיום א' הקרוב בחצות (18.6.2017), למשך ארבעה שבועות, יוכלו זוגות צעירים וזכאי מחיר למשתכן להירשם להגרלה הגדולה ביותר במסגרת התוכנית ולממש את זכותם לרכישת דירה ראשונה ב-24 יישובים בכל רחבי הארץ.

 

בהגרלה ישתתפו כ-85 פרויקטים מגוונים הכוללים סך של כ-15,000 דירות המיועדות לזכאי התכנית.

 

המכרזים הגדולים ביותר שיכללו בהגרלה יהיו ברובם באזורי הביקוש. בעיר יבנה ישווקו 1981 יח"ד, בראש העין – 1,684, בטירת הכרמל – 1,421, בבית שמש – 1,307, במודיעין – 1,300 ובהרצליה – 1,176 יח"ד.

 

יישובים נוספים שיכללו בהגרלה: חיפה, ראשון לציון, נתניה, באר שבע, רמלה, רעננה, נצרת עילית, קריית ביאליק, גדרה, אופקים, מגדל העמק, כפר יונה, עתלית, שלומי, פרדסיה, מצפה רמון, מרכז שפירא וחריש.

 

רשימת הישובים המלאה: 

 * המספרים אינם כוללים שבס אלא יחידות תב"ע בלבד. לאחר הדיונים בוועדות התכנון יתווספו יחידות דיור נוספות.

 


ההגרלות מיועדות לזכאים השייכים לסדרה א' בלבד של מחיר למשתכן, מלבד ההגרלה בבית שמש שתהיה פתוחה גם לנרשמי סדרה ב'.

 

כיום נותרו בסדרה א' כ-45 אלף זכאים אשר טרם מימשו את זכותם לדירה. ההגרלה זו של מחיר למשתכן תצמצם את מספר הזכאים בסדרה א' הממתינים לדירה לכ-30 אלף בלבד ותוציא 15,000 זוגות צעירים ממעגל הביקוש לדירות.

 

הכללים להשתתפות בהגרלה הגדולה זהים לכללים החלים על נרשמי מחיר למשתכן וייעשו אף הם באמצעות הרשמה להגרלות באתר dira.moch.gov.il.

 

מגדילים סיכוי

להבדיל מההגרלות הרגילות של מחיר למשתכן, ההגרלה הגדולה מאפשרת לזכאים להירשם לפרויקטים שונים בעד שלושה יישובים במקביל, וזאת על מנת להגדיל את סיכויי הזכייה ביישוב שבו הוא מעוניין לגור ולאפשר לו לבסס את חייו במקום המועדף עליו. ההגרלה הגדולה מגדילה את סיכויי הזכייה ומאפשרת להירשם ליותר מפרויקט אחד ביישוב.

 

ההרשמה להגרלה הגדולה תהיה פתוחה במשך כארבעה שבועות החל מ-18.06.2017 בחצות ועד ל-09.07.2017.

 

הודעות על הזכייה בזכות לדירה יימסרו באופן אישי ל-15,000 הזוכים ב-14.8.2017.

 

בעקבות הכנסת מנגנונים לשיפור התהליך אשר הוטמעו לאחרונה, הזוכים בדירה יוכל להגיע ולבחור את דירתם בתקופה הקרובה ולא יותר משנה מיום הזכייה.

 

בחודש אוקטובר תערך הגרלה גדולה נוספת של אלפי יחידות דיור נוספות. בין הערים שישתתפו בהגרלה זו בחודש אוקטובר ניתן יהיה למנות את אילת, בית דגן, מבשרת ציון, ראש העין ,ראשון לציון, מודיעין ויישובים רבים נוספים ברחבי הארץ.

 

איך עובדת ההגרלה הגדולה - שאלות ותשובות:

 

איך משתתפים בהגרלות?
ההגרלה הגדולה מיועדות ל-45,000 זכאי מחיר למשתכן אשר שייכים לסדרה א' בלבד, מלבד ההגרלות בבית שמש שיהיו פתוחות גם לנרשמים בסדרה ב'. הכללים להשתתפות בתוכנית זהים לאלו שחלו עד היום בהגרלות של מחיר למשתכן ללא שום שינוי. ההרשמה להגרלה מתבצעת באתר ההרשמה להגרלות dira.moch.gov.il.

 

איך נקבע סדר ההגרלות?
סדר ההגרלות בהגרלה הגדולה יעשה לפי גודלו של היישוב בסדר יורד: החל מהיישוב עם מספר תושבים הגדול ביותר ועד ליישוב עם מספר התושבים הנמוך ביותר. הנתונים מסתמכים על נתוני הלמ"ס. ביישובים בהם קיים יותר מפרויקט אחד להגרלה, ייקבע סדר הגרלות פנימי לפי המספר הסידורי של ההגרלה.

 

מהו סדר ההגרלות?
חיפה
ראשון לציון
נתניה
באר שבע
בית שמש
הרצליה
מודיעין
רמלה
רעננה
ראש העין
יבנה
נצרת עילית
קריית ביאליק
גדרה
אופקים
מגדל העמק
כפר יונה
טירת הכרמל
עתלית
שלומי
פרדסיה
מצפה רמון
מרכז שפירא
חריש


מדוע סדר ההגרלות חשוב?
כל זכאי יכול להירשם במקביל להגרלה בשלושה יישובים שונים, לכן בעת בחירת היישובים המועדפים מומלץ לשים לב לסדר ההגרלות, וזאת מכיוון שזכייה בפרויקט אחד, תגרור הסרה משאר הפרויקטים אליו נרשם, גם אם דירג אותם במקום גבוה יותר.

 

לדוגמא: אם זכאי שוקל להירשם להגרלות בחיפה ובטירת הכרמל, אך מעדיף לזכות בטירת הכרמל, כדאי להביא בחשבון שההגרלות בחיפה יבוצעו לפני ההגרלות בטירת הכרמל (בהתאם לרשימה שצורפה), כך ייתכן מצב שבו יזכה בדירה בחיפה, והרשמתו להגרלה בפרויקט בטירת הכרמל תבוטל.

 

איך מתבצעות ההגרלות ואיך מקבלים את התוצאות?
ההגרלות מתקיימות לפי הסדר שפורסם למעלה בזו אחר זו. לאחר כל הגרלה יוסרו הזוכים מכל ההרשמות הנוספות שלהם לפרויקטים אחרים. למרות ההגרלות הרבות שיבוצעו בו זמנית, כל ההגרלות יבוצעו בהתאם לנהלים המחמירים והמוקפדים המקובלים בהגרלות של תכנית מחיר למשתכן, על ידי מערכת ממוחשבת ללא התערבות אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוח של רואה חשבון מוסמך.

 

כל תוצאות ההגרלה הגדולה יפורסמו בו זמנית ב-14.08.2017. הזוכים יקבלו הודעת זכייה בדואר האלקטרוני, והממשתפים שלא זכו יקבלו מכתב המודיע על כך באופן רשמי.

 

את התוצאות המלאות יוכלו המשתתפים למצוא באתר ההרשמה להגרלות לצד הפרויקט אליו נרשמו. Dira.moch.gov.il

 

 מתוך מצגת משרד האוצר

 

מה קורה לאחר הזכייה?
הזוכים נדרשים להמתין שהיזם ייצור עמם קשר. משך זמן ההמתנה יכול לקחת מספר חודשים, ובחירת הדירה צפויה להתקיים כחודש לאחר קבלת היתר בניה מהוועדה המקומית.

 

למען השקיפות והנוחות הכללית מהתהליך הזוכים יוכלו לעקוב אחר קצב התקדמות הפרויקט בכל זמן באתר ההרשמה להגרלות לצד שם הפרויקט בו זכו.

 

בזמן ההרשמה להגרלה הזכאים יוכלו לדעת את המחיר למ"ר על פי המכרזים שבהן זכו הקבלנים.